چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

معایب فرش آکریلیک

اولین و قدمی ترین قالیشویی تهران و اولین قالیشویی آنلاین کشور

معایب فرش آکریلیک

۲۵۸ بازديد

معایب فرش آکریلیک

معایب فرش آکریلیک. این مقاله از کارخانه قالیشویی ادیب، اولین قالیشویی آنلاین، را بخوانید. تا با معایب فرش آکریلیک بیشتر آشنا شوید.

 

 

حساسیت زایی فرش اکریلیک:

یکی از مشکلات فرش های ماشینی پرزدهی آن است، به همین دلیل الیاف آکریلیک برای افراد دارای حساسیت و آلرژی مناسب نیست. در نتیجه فرش بافته شده با الیاف پلی استر یا ابریشم مصنوعی به دلیل عدم پرزدهی فرش برای افراد حساس مناسب تر است.

همچنین به گفته ی عده ای از طرفداران محیط زیست پرزهای این الیاف به طبیعت صدمه می زنند.

رنگ پذیری بهتر:

همچنین الیاف پلی استر به دلیل ارزانی و رنگ پذیری بهتر، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. و همین امر به تولید فرش های با تنوع رنگ و طرح بالاتر منجر می شود. از سویی دیگر جذب رطوبت الیاف پلی استر حدود ۰٫۵ درصد است و الیاف آکریلیک بین ۱ تا ۳ درصد. همچنین چگالی نخ پلی استر از آکریلیک کمی بیشتر است.

سمی بودن بخار الیاف پلی استر:large-24

نکته دیگر این است که الیاف پلی استر در اثر سوختن و مشتعل شدن همانند کاغذ، بخار آب و گاز دی اکسید کربن آزاد می کند اما الیاف آکریلیک بخار سمی سیانید. به همین دلایل میزان تولید سرانه ی الیاف پلی استر رو به افزایش است و در مقابل آن کارخانجات تولید الیاف آکریلیک با نرخ تولید رو به  کاهشی دارند.

مقاومت بیشتر:

ثبات شستشوی رنگی هر دو نخ یکسان است اما در برابر مزایای نخ پلی استر، این الیاف نسبت به شوینده های کلردار حساسیت بیشتری دارد، یا می توان گفت نخ آکریلیک نسبت به شستشو با مواد کلردار مقاوم تر است.

در هر حال میزان تقاضای فرش ماشینی به دلیل قیمت ارزان تر و تنوع طرح و رنگ از فرش دستبافت پیشی گرفته است و هر روز به تعداد کارخانجات و تولیدات آن افزوده می شود. اما باید به خاطر داشت که ملاک انتخاب فرش تنها طرح و رنگ نمی باشد و فاکتورهای زیادی وجود دارند که توجه به آن ها به انتخابی بهتر منجر خواهد شد.

 

توجه: اگر به قالیشویی، قالی شویی، شستشوی فرش، شستشوی مبل. خشکشویی مبلمان، اعلاشویی، اعلا شویی، شستشوی خوشخواب و … نیاز دارید. به قالیشویی  یا قالیشویی آنلاین مراجعه کنید. و از خدمات اعلاشویی یا اعلا شویی استفاده کنید. تا فرش شما با دستگاه های مخصوص شسته شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی آنلاین و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد .ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.
شعبه قالیشویی کرج ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد .

….. دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد